CRM-systemet strakk ikke til. Nå har søk og deling av bilder blitt en lek for Transmeris selgere!
Transmeri er en importør og distributør av forbruksvarer og kosmetikk i Finland og Baltikum. Transmeris historie strekker seg langt tilbake og de inngikk sitt første langsiktige partnerskap som agent for SC Johnson i 1931 og Chanel i 1933. Tusenvis av produkter distribueres av de hver dag, og selgerne gjennomfører mer enn 10 000 kundebesøk i året.
Salgssjef Tomi Puusaari kjente godt til SnapShop fra sin forrige arbeidsgiver og introduserte løsningen for Transmeri når han begynte der. Nå har Transmeri brukt SnapShop over to år og er strålende fornøyde.
- Vi pleide å lagre bilder i CRM-systemet vårt, men kunne ikke tagge eller kategorisere data til bildene. Dette gjorde det vanskelig å foreta bildesøk i en stadig økende datamengde.
Tomi Puulsaari, Salgssjef Transmeri
Det var få ansatte som hadde tilgang til bildene i CRM-systemet, og jeg ønsket å gjøre bilder og bildedeling mer åpent og tilgjengelig for alle sier Puusaari. SnapShop er nå et av de mest brukte verktøyene på linje med e-post og andre kontorstøtteverktøy.
"Over 100 av våre ansatte, fra deltidsansatte og opp til administrerende direktør, bruker nå SnapShop. Alle har tilgang til bildene og ‘Like’ -funksjonen er i konstant bruk.“ sier Puulsaari
- Brukerinstruksjonene er lett forståelige og løsningen er svært intuitiv og enkel i bruk. SnapShop gjør også livet enkelt for meg som systemadministrator.
Tomi Puulsaari, Salgssjef Transmeri
Han forklarer at det er enkelt å legge til data i løsningen også, enten det er nye ansatte, selgere, kategorier eller nye produkter eller kampanjer.
Bilder til mange formål
Når selgerne våre rapporterer de siste nyhetene fra sine butikkbesøk lastes mellom 10 og 30 nye bilder opp hver dag. I tillegg registrerer også andre ansatte ofte bilder fra sine egne butikkbesøk.
“Suksesser, lanseringer, konkurrentaktiviteter eller bare interessante hendelser i bransjen - alt dette rapporteres gjennom SnapShop. Det gjør det enkelt å finne tips og inspirasjon i bildearkivene.», sier Puusaari når han nevner alle bruksområdene for SnapShop.
Automatisk bildearkiv basert på tags er en nøkkelfunksjon for Transmeri, som representerer rundt 50 merkevarer. Tags kan for eksempel være merkevarenavn, produktkategori, plassering i butikk og avvik.
- Bilder kan nå raskt hentes ut til bruk i presentasjonsmateriell eller som dokumentasjon for våre merkevareeiere.
Tomi Puulsaari, Salgssjef Transmeri
Transmeri har også tatt i bruk løsningen på andre områder utover salg, og bruker nå også SnapShop for å ta bilder av møter og utstillinger på messer.
Puusari uttrykker også sin takknemlighet for hvordan SnapShops utviklere har tatt hensyn til brukerne på. "Det har vært flott å se hvordan de lytter til brukerne våre og lager ny funksjonalitet basert på våre innspill og ideer", avslutter Puulsaari
SnapShop benyttes i dag av mange av Norges største bedrifter som Orkla, Mondeléz, Nortura, Norgesgruppen, Haugen-Gruppen, Brynild Gruppen, Findus, Nestlé, Bosch, Rikstoto, Fredrik & Louisa, Maarud, Mars, m. fl.